środa, 1 kwietnia 2020

2 ZADANIE dla klas: 7 i IV

Czy dzieło sztuki może być BEZ SENSU? Czy ten bezsens, może stawiać pytanie o sens w ogóle? Na te pytania całe swoje twórcze życie odpowiadał Roman Opałka. Czy udało mu się na nie odpowiedzieć?

Sztuka stawia wiele pytań i głównie na tym polega jej rola we współczesnym świecie. Często nie pomaga w znalezieniu odpowiedzi, ale mimo wszystko zmusza nas do myślenia o różnych zjawiskach, problemach - czasem mniej lub bardziej oczywistych i codziennych. A to, co myślimy, jest BARDZO WAŻNE!

Jedno jest pewne - sztuka współczesna jest bardzo podobna do codzienności i by ją coraz lepiej rozumieć, trzeba też poznawać życie, starać się rozumieć codzienność, zadawać jej dużo pytań.

Jedno z najważniejszych pytań Romana Opałki odnosi się do sensu istnienia oraz do przemijania. Aby zrozumieć jego twórczość należy obejrzeć film, który umieszczam TUTAJ.

Roman Opałka, źródło: pinterest.com

Po obejrzeniu filmu wiecie, że artysta starał się pokazać swoimi dziełami przemijanie czasu. Poświęcił temu wiele lat swojego życia, a wszystko zaczęło się od... czekania na spóźniającą się żonę. To znaczy, że codzienność zainspirowała Romana Opałkę, codzienność wskazała mu drogę na własną ścieżkę artystyczną oraz drogę do zadawania pytań.

Roman Opałka w trakcie pracy nad Obrazami liczonymi, źródło: pieniadze.rp.pl

Czy życie stawia Wam pytania, na które Wy poszukujecie odpowiedzi? Z pewnością! Jest to też dobry powód do odnalezienia w sobie sposobu na znalezienie rozwiązań - sztuka i twórczość są jednymi z najlepszych metod na stawianie pytań, rozglądanie się za odpowiedzią.


Zadania dla Was:

1. Koniecznie zobacz film (trzeba kliknąć TUTAJ). Skomentuj twórczość Romana Opałki. Co myślisz, o jego Obrazach liczonych? Przemyślenia zapisz w komentarzu (nie zapomnij się podpisać) - zadanie dla chętnych na plusa.

2. Znajdź własny sposób na pokazanie przemijania, upływu czasu. Roman Opałka zapisywał i odczytywał kolejne liczby. A Ty? Jak możesz to pokazać? Za pomocą czego najlepiej ukażesz przemijanie? Wykorzystaj do tego dowolną technikę (np. fotografia, film, rysunek, kolaż). Gotową pracę prześlij na: narloch.hanna@gmail.com lub na Teams. Zadanie jest obowiązkowe, na ocenę.

DO DZIEŁA!

11 komentarzy:

  1. moim zdaniem jego obrazy była niesamowita bo się im poświęcał i zajmowało mu to mnóstwo czasu by to liczyć
    wiktoria Urbańska 7b

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam ,że działalność tego artysty jest cudowna , ja sama często zakładam słuchawki i zastanawiam się po co ja to robię. Teraz podczas kwarantanny dopada mnie więcej takich pytań , ponieważ nie jestem pochłonięta ciekawymi rzeczami , dlatego moje myśli zaczynają zadawać wiele pytań. Również tym jestem starsza tym szybciej ucieka mi czas dopiero zaczyna się tydzień , a już jest jego koniec. Oliwia Litwin 7c

    OdpowiedzUsuń
  4. Według mnie jego koncepcja była całkiem ciekawa. W żmudny sposób odzwierciedla jego kolejne dni życia z pomocą malowanych na obrazie numerów
    Karolina Gumowska 7c

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwazam ze niesamowicie sie poswiecil dla swoich dziel i bardzo duzo czasu mu to pochlonelo chociaz sama zabardzo nie rozumiem sensu w tych dzielach ale jest to bardzo interesujace
      Michelle

      Usuń
  6. Osobiście nie podoba mi się twórczość tego artysty. Nie przemawia do mnie i nie inspiruje.
    Zosia Świsłowska

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważam, że dużo poświecił się dla swoich dzieł i ogólnie podoba mi się jego twórczość
    Anna Krawczyk 7b

    OdpowiedzUsuń
  8. Twórczość artysty ma sens: chciał zapewne pokazać jak dużo czasu poświęcamy na niepotrzebne nam do niczego rzeczy . Jego twórczość oceniam 7/10. Barbara B. 7a

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie obrazy Romana Opałki są smutne, budzą strach i lęk. Jak długo na nie patrzyłam to czułam zmęczenie.

    OdpowiedzUsuń
  10. M.N OSB kl. 72.06.2020, 15:15

    Dla mnie jego twórczość jest orginalna, choć nie kupiłabym takiego obrazu.

    OdpowiedzUsuń