poniedziałek, 30 marca 2020

2 ZADANIE dla klas: 5 SP45 i II OSB

"Malować można wszystkim. Także farbami."

Jak podoba Wam się taki tytuł? Niestety nie są to moje słowa, ale spodobały mi się przeogromnie, gdy pierwszy raz je usłyszałam. Wypowiedział je polski artysta, Piotr C. Kowalski (znacie go z tematu o fakturze; jeśli cokolwiek ciekawego na jego temat pamiętacie, zapiszcie to w komentarzu na plusa).

Piotr C. Kowalski, źródło: ckzamek.pl

Jeden z historyków sztuki powiedział kiedyś, wspominając jedno z dzieł Piotra C. Kowalskiego: Dawno temu (...) poszedłem na wystawę i zainteresował mnie ten obraz. Oglądałem go, patrząc jak to jest namalowane, co to jest. Zauważyłem, że to nie farba. Pomyślałem więc: "jakaś dziwna technika". Nie przyszło mi do głowy, że bierzesz jagody, poziomki i "wciskasz" je w płótno... (Jerzy Ludwiński, źródło: piotrckowalski.pl)

Martwa natura, 1982 źródło: www.piotrckowalski.pl

Piotr C. Kowalski jest malarzem-eksperymentatorem. Próbuje malować czymś, co nie jest farbą. Jagodami, liśćmi, wiśniami... Sami zobaczcie!

Piotr C. Kowalski przy pracy, źródło: mosart.pl

Piotr C. Kowalski przy pracy, źródło: piotrckowalski.pl
Czasem, ten sam artysta, maluje... RDZĄ! Układa na płótnie mokre metalowe przedmioty i czeka... Obraz maluje się sam! Prawda, że sprytnie?

Zardzewiały 2006 źródło: piotrckowalski.pl

Innym razem Piotr C. Kowalski zupełnie nie dotknął powierzchni płótna! A obraz się namalował... Czary? Hm, tak to brzmi :-). Ale pod spodem wszystko się wyjaśni:

źródło: news.o.pl
Spadające z drzewa wiśnie odciskały się na płótnie! Genialne! Ciekawe, co w tym czasie robił artysta? Może zażywał kąpieli słonecznej? A może robił wiśniowe powidła, albo kompot... :-)

Piotr C. Kowalski nie jest jedynym, który wpadł na taki pomysł. Ale jest tym, który zainspiruje Was do eksperymentowania! Bo malować można przecież WSZYSTKIM! Także farbami ;-)


Zadania dla Was:

1. Skomentujcie poniżej twórczość Piotra C. Kowalskiego (podpiszcie swoje komentarze imieniem, pierwszą litera nazwiska i klasą) - zadanie dla chętnych  na plusa.

2. Wykonajcie własną pracę malarską (temat dowolny, format min. A4), ale nie farbami. Zamiast tego użyjcie dowolnych barwników. Może namalujecie coś kawą? Herbatą? Może owocami albo sokiem pomidorowym? Trawą? Eksperymentujcie! Można łączyć wiele barwników.
Na gotowe prace czekam na Teamsie lub na: narloch.hanna@gmail.com

DO DZIEŁA!

20 komentarzy:

  1. OLIWIA G. II A
    Piotra C. Kowalskiego to artysta, który nie maluje natury! on POZWALA NATURZE MALOWAĆ SIĘ SAMEJ!!! Jest jak ojciec, który daje życie w postaci np. płótna, a potem tylko cierpliwie czeka, aż natura namaluje swój obraz sam....zachwyci nas swą naturalną barw, prostotą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to opisałaś! Trochę jak poetka... :-)

      Usuń
  2. Oliwia.P kl.5B1.04.2020, 15:28

    Piotra C.Kowalskiego, prace które namalował naturalnymi sposobami bardzo mi się spodobały. Byłam w szoku że można użyć do tego tylu rzeczy, które my jemy.
    To co on przedstawia jest wręcz przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wedle mnie Pan Piotr C.Kowalski był bardzo kreatywny , jego sztuka bardzo mi się podoba. Jest to sztuka dla ludzi, którzy uwielbiają naturę, lecz nie tylko .
    Amelia K F IIB

    OdpowiedzUsuń
  4. Artysta Piotr C.Kowalski pracuje według własnej metody malarskiej tworząc obrazy za pomocą tego co daje nam przyroda. Jest to genialny pomysł na tworzenie prawdziwych dzieł sztuki. Ja także postaram się stworzyć jakieś dzieło wykorzystując własne podwórko i rosnące w nim rośliny.
    Gosia H 5b

    OdpowiedzUsuń
  5. ZUZIA.P.G.5A.SP.45. MOIM ZDANIEM JEGO PRACE BYŁY BARDZO ŁADNE I ORYGINALNE

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki sposób malowania jest świetny bo z plam i nie potrzeba farb.
    Jadzia M. Leśniewska 5c

    OdpowiedzUsuń
  7. powiem tyle geniusz no geniusz

    OdpowiedzUsuń
  8. PIOTR KOWALSKI MIAŁ FAJNĄ SZTUKE .SAMA MALUJE OBRAZY I STWIERDZIŁAM GENIUSZ.JULIANNA PAWŁOWICZ 5A

    OdpowiedzUsuń
  9. Prace Piotra C. Kowalskiego nie są takie same jak innych artystów którzy malują farbami, pędzlem i wodą. Jego prace są malowane niestandardowymi technikami,a mimo to efekt jest nadal bardzo interesujący. Moim zdaniem niezwykłe jest to że poszukuje nowych inspiracji w naturze.
    Natasza M.5a

    OdpowiedzUsuń
  10. Pan Piotr wymyślił bardzo ciekawą technikę.Natura sama nam podpowiada z czego można tworzyć a Pan Piotr to wykorzystał Fabian J. 5a

    OdpowiedzUsuń
  11. Według mnie Piotr C.Kowalski był bardzo kreatywny.Po prostu był geniuszem. Ola W.5a

    OdpowiedzUsuń
  12. Piotr C. Kowalski malował tak surrealistycznie z kreacją poszukiwał nowych pomysłów
    na namalowanie nowych dzieł sztuki.A
    jego prace niebyły takie same jak innych artystów dla niego jego prace były cennymi dziełami sztuki. Michał K.5a

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł na malowanie,Alan C.5c

    OdpowiedzUsuń
  14. Marta Wójtowicz IIa OSB Bardzo ładne i pomysłowe, przede wszystkim ekologiczne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe i oryginalne prace. Podoba mi się ten sposób robienia dzieł sztuki. Daria W 5b

    OdpowiedzUsuń
  16. Obrazy artysty zachwycają swoją barwą, pomysłowością i kreatywnością.Oryginalność jego twórczości polega na pozyskiwaniu barw z przedmiotów i produktów tak odmiennych od typowego asortymentu artystycznego.Moim zdaniem prace Piotra C.Kowalskiego są przepiękne.Zosia K.5B

    OdpowiedzUsuń
  17. Twórczość Piotra C. bardzo mi sie podobaja sa bardzo oryginalne
    Nikodem T. 5A

    OdpowiedzUsuń